Meest gestelde vragen over Cardif verzekeringen

Wat is door deze verzekering gedekt? Overlijden - Arbeidsongeschiktheid - Werkloosheid? 
Dekking Overlijden: in geval van Overlijden van de verzekerde, de verzekeraar dekt het resterend saldo van de lening op afbetaling
Dekking Invaliditeit: in geval van tijdelijke arbeidsongeschiktheid van de verzekerde, de verzekeraar biedt tussenkomst voor het gekozen bedrag door de verzekerde bij ondertekening van het verzekeringscontract.
Dekking Werkloosheid: in geval van werkloosheid niet gewild door de verzekerde, de verzekeraar biedt tussenkomst voor het gekozen bedrag door de verzekerde bij ondertekening van het verzekeringscontract.
Deze beschrijvingen zijn slechts een kort overzicht van alle dekkingen. Deze zijn onderworpen aan overeengekomen contractuele voorwaarden. Voor meer informatie, u kan zich wenden tot de volgende website: http://www.bnpparibascardif.be/pid1754/stpp.html.

Ik wil mijn verzekeringsovereenkomst opzeggen/annuleren. Wanneer en hoe kan dat?
U dient contact op te nemen het agentschap waar u het contract van lening op afbetaling heeft ondertekend, zijnde één van de volgende 4 agentschappen:
Antwerpen:
DHB Bank
Britselei 10
2000 Antwerpen
E-mail: antwerp@dhbbank.com

Brussel:
DHB Bank
Koningsstraat 168
1000 Brussel
E-mail: personalloans@dhbbank.com

Charleroi:
DHB Bank
Boulevard Audent 4
6000 Charleroi
E-mail: charleroi@dhbbank.com

Luik:
DHB Bank
Boulevard de la Sauvenière 47
4000 Liège
E-mail: liege@dhbbank.com

Ik wil mijn verzekering gedeeltelijk opzeggen/annuleren. Is dit mogelijk?
Dit is in principe mogelijk. Indien u gekozen heeft voor een dekking Overlijden en een dekking Werkloosheid, heeft u de mogelijkheid om de dekking overlijden te behouden en de andere zijnde werkloosheid te beëindigen. Voor dit, gelieve contact op te nemen met onze klantendienst of Cardif via hun contactformulier http://bnpparibascardif.be/nl/pid1613/contact.html, of via telefoon nr +32 (0)2 528 00 03 van maandag van 10u tot 17u, van dinsdag tot donderdag van 8u30 tot 17u30 en vrijdag van 8u30 tot 17u
Brussel:
DHB Bank
Koningsstraat 168
1000 Brussel
E-mail: personalloans@dhbbank.com

Ik heb mijn kredietovereenkomst al getekend maar wil ook nog een verzekering sluiten. Is dit mogelijk?
Dit is in principe mogelijk. Indien u gekozen heeft voor een dekking Overlijden en een dekking Werkloosheid, heeft u de mogelijkheid om de dekking overlijden te behouden en de andere zijnde werkloosheid te beëindigen. Voor dit, gelieve contact op te nemen met het agentschap waar u het contract heeft ondertekend zijnde één van de 4 volgende agentschappen:
Antwerpen:
DHB Bank
Britselei 10
2000 Antwerpen
E-mail: antwerp@dhbbank.com

Brussel:
DHB Bank
Koningsstraat 168
1000 Brussel
E-mail: personalloans@dhbbank.com

Charleroi:
DHB Bank
Boulevard Audent 4
6000 Charleroi
E-mail: charleroi@dhbbank.com

Luik:
DHB Bank
Boulevard de la Sauvenière 47
4000 Liège
E-mail: liege@dhbbank.com

Wanneer gaat mijn dekking in?
Vanaf het moment van betaling van de premie van de verzekering

Wat te doen bij een schadegeval?
U dient DHB Bank  - klantendienst te contacteren via +32 (0)2 210 17 18 van maandag tot vrijdag van 14u tot 16u30
OF
U kan ook direct Cardif contacteren via de volgende link:
http://www.bnpparibascardif.be/fr/cid3197549/d-claration-sinistre.html
In alle geval, u dient uw schadegeval zo vlug als mogelijk door te geven.

Hoe word ik vergoed?
De voorwaarden van de tussenkomst van uw verzekeraar zijn vermeld in uw verzekeringscontract en/of de algemene voorwaarden van toepassing. Indien u uw contract bent verloren of u wenst meer informatie, gelieve contact op te nemen met Cardif via telefoon +32 (0)2 528 00 03 van maandag van 10u tot 17u, van dinsdag tot donderdag van 8u30  tot 17u30 en vrijdag van 8u30 tot 17u.

Wanneer moet ik de verzekeringspremie betalen?
Wij zorgen voor de directe betaling van de premie aan de verzekeraar. Het bedrag van de premie zal inbegrepen zijn in het ontleende bedrag van de DHB Bank.
De toepassing wordt niet uitgevoerd in geval van een dekking werkloosheid. Deze dekking bestaat uit een jaarlijkse premie.  Daarom, indien u deze dekking heeft onderschreven, zal u een overschrijving ontvangen op vervaldatum met de vraag om dit bedrag te betalen voor het komende jaar.

Ik heb een dekking “werkloosheid”. Ik heb mijn job verloren. Wat moet ik doen?
U moet een aanvraag tot tussenkomst indienen bij Cardif door middel van het terugsturen van het gevraagde document samen met de nodige bewijzen. Voor meer informatie, gelieve volgende link te consulteren: http://www.bnpparibascardif.be/fr/cid3197549/d-claration-sinistre.html.

Ik heb een dekking “arbeidsongeschiktheid”. Wat moet ik doen?
U moet een aanvraag tot tussenkomst indienen bij Cardif door middel van het terugsturen van het gevraagde document samen met de nodige bewijzen. Voor meer informatie, gelieve volgende link te consulteren: http://www.bnpparibascardif.be/fr/cid3197549/d-claration-sinistre.html.
  • Deze cookies zijn noodzakelijk voor het goed functioneren van de website.
  • Deze cookies zijn noodzakelijk voor de communicatie tussen u en onze systemen via het elektronische netwerk. Lees onze Data Privacyverklaring voor meer informatie.
  • Naast de functionele (noodzakelijke) cookies, gebruiken we ook analytische cookies om onze website te verbeteren zodat wij u beter van dienst kunnen zijn.
  • Via Cookie Instellingen kunt u op elk gewenst moment uw gekozen cookie-instellingen wijzigen. U kunt ook de browserinstellingen gebruiken om de cookies te beheren. Lees onze Data Privacyverklaring voor meer informatie over de cookies die wij gebruiken.
  • We gebruiken Google Tag manager en Google Analytics om bezoekersstatistieken te verzamelen om onze site verder te verbeteren. Wij hebben een gegevens- verwerkingsovereenkomst met Google ondertekend.
  • Uw IP-adres is geanonimiseerd voordat het wordt gebruikt.
  • Als u Analytics-script liever volledig blokkeert, kunt u hier een opt-out plug-in voor Google Analytics downloaden. Met deze plug-in zal uw bezoek op elke website met behulp van Google Analytics niet opgenomen worden in de statistieken.
  • Remarketing lijsten voor AdWords wordt binnen Google Analytics gebruikt, na uw toestemming.